Založ si blog

Že svadba v kostole? Že nie? Bol by si hlúpy!

ja+ty= my

Veľmi ma teší predstava, keď raz budem so svojím manželom (dúfam) zariaďovať našu domácnosť a budeme hovoriť: „My sme múku mávali uloženú takto.“ „A my sme mali toto na toto,“ „A toto sme my mali tu,“ … No, áno možno to ani nie je také milé, ale teším sa ako budeme spoločne hľadať nie to moje a to jeho, ale to naše.

A keď sme pri tej spoločnej domácnosti, žijúc si na priváte štvrtý rok, občas ma chytia i riadne obavy. Ako to budeme spolu zvládať? Keď vidím aké ťažké to je, keď ľudia majú odlišné návyky, zvyky… Vždy, keď počujem ako spolubývajúci „stíšia volume“ a viem, že ohovárajú, tak rozmýšľam, čo som zase spravila zle? Riad som umyla, vaňu očistila, čo im vadí tento raz? A samozrejme i mne vadia vlasy vo vani, plné umývadlo, nepozametaná chodba či obyčajný detail – nedopitý čaj na stole, keď niekto odíde na víkend domov.

Spoločne žiť nie je vôbec jednoduché.

Možno v manželstve to bude iné. Vo vzťahu je úprimnosť a otvorenosť. Určite si budeme hovoriť, čo nám prekáža. Ale akosi tuším (neviem, skúsenosti nemám), že to čo pred svadbou vyzerá ako nepodstatné detaily, ktoré ani tak neprekážajú a naivne dúfame, že časom sa i tak určite odstránia. Sa po svadbe mení na OBROVSKÉ PROBLÉMY, ktoré sa určite samé neodstránia, a ktoré nás dokážu denno-denne neskutočne iritovať.

Toto je samozrejme iba jedna – jediná maličká časť manželstva. O tom aké to je celé zložité by niektorí vedeli rozprávať hodiny a hodiny.

A preto sa mi pozastavuje rozum nad logickým rozmýšľaním podaktorých.

Povedia si: Načo svadba? Je to iba zbytočne drahá formalita.

No, áno, pokiaľ by svadba pre mňa mala predstavovať iba podpis na matrike a zmenu priezviska. Asi by som s týmto tvrdením súhlasila.

A je pravdepodobné, že taká svadba v kostole vyjde ešte drahšie. Svadba v kostole je sen asi každého dievčaťa. Nachvíľu byť nádhernou princeznou v bielom. Nádherná. Krásna. V romantickom okamžiku pri prítomnosti svojich najbližších povedať „Áno“ svojmu milovanému princovi. No, ja som ťažká romantička, viem, že nie každý to takto berie. A mnohí ste si asi pomysleli, že mám 14 rokov a som mimo :). Ale je to v každej žene. Tá najväčšia túžba. Byť krásna, byť milovaná. Ale svadba, nie je len o tom.

Svadby v kostole sa stali zvykom, tradíciou, ktorá sa od nás kresťanov, tak akosi očakáva. Minimálne rodičia či starí rodičia na tom celkom dosť trvajú. Ale pokiaľ na to nie sú peniaze tak už ani tak veľmi netrvajú.

Avšak ako pri všetkom, čo tu je, stále zabúdame na pravú hodnotu svadby. Svadba je jedna zo sviatosti. Nie je to len o snúbenici a snúbencovi. Pri svadbe do tohto vzťahu vstupuje Boh. To On požehnáva vašu budúcnosť. Váš každý deň. Vaše hľadanie kompromisov. Vaše obdobia búrok. Vaše rozhodnutia. Vašu lásku. Vaše pochybnosti. Vaše deti. Vaše… A toto je pre mňa svadba! A pre toto je pre mňa dôležitá. Neviem či existuje ťažšia vec ako prežívať spoločne (a úspešne) zbytok svojho života. A myslím, že by bolo veľmi hlúpe odmietnuť akúkoľvek pomoc. Najmä pomoc najvšemocnejšiu. Je to smutné, že tradície sú už také tradičné, že úplne zabúdame na to, že ich zmysel je oveľa väčší, ako len samotná tradícia.

 

Keď sa snaha necení

24.05.2013

Keď môj bývalý priateľ toho občas vypil priveľa mával veľmi seba-ľútostivé a úprimné chvíľky. Samozrejme ľutoval všetko čo robil a ako sa správal. A ja som mu vždy hovorila len to jediné. Že nepotrebujem aby sa zmenil. Že jediné čo chcem je aby sa snažil, že mi stačí vidieť jeho snahu. Vždy pre mňa snaženie sa nejakého človeka znamenalo oveľa viac. [...]

Krížová cesta slovenského pacienta

28.04.2012

Táto téma nie je nijak novátorská. Len ju treba z času na čas pripomenúť, aby sme nepodľahli efektu špirály mlčanlivosti. A aby sa kompetentní nenazdávali, že je všetko OK. A možno raz, nie vďaka mne, ale hádam vďaka niekomu inému, keď už bude pripomienok dostatočne veľa, sa to konečne zmení – systém nášho zdravotníctva a niekoľkomesačná cesta [...]

Vpred či zostať stáť

25.04.2012

Kráčam ľavou krajnicou vpred… Ty snáď bežíš či stojíš, napravo … Tak blízko a predsa ďaleko Chcem ísť vpred a ty? Nevidím či si sa rozhodol vrátiť, či stáť Snáď iba tak pomaly kráčaš vpred… Možno prejdú hodiny, mesiace, roky A ľavá krajnica sa priblíži k tej pravej… Keby si sa rozhodol prejsť na opačnú stranu Počkám ťa… Ale [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 09:06

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

bella

O hľadaní a spoznávaní... O realite, ktorá občas zabolí, častejšie poteší. O všadeprítomnej kráse sveta okolo nás :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 31406x
Priemerná čítanosť článkov: 2617x

Autor blogu