Založ si blog

Fanatička. Či?

Dobro potichu koná

Jeden môj známy o mne hovorí, že som katolícka fanatička: Obhajujem si (zaslepene) nemenovanú kresťanskú politickú stranu, našu Katolícku univerzitu a všetko, čo sa na nej udeje. Obhajovala som štrajk lekárov, lebo môj (bývalý) priateľ je budúci lekár. Obhajujem, kňazov, sestričky, pápeža, cirkev. Vždy, keď títo „moji milí“ vyvedú nejakú „hlúposť“ s radosťou sa ide o to so mnou podeliť a vypočuť si môj habkavý obranný názor.

 

Ale ja nie som fanatička. V skutočnosti by som chcela mať aspoň vieru ako horčičné zrnko. Vôbec si zaslepene neobhajujem nemenovanú politickú stranu, ale i tak neviem, koho som v skutočnosti mala/mohla voliť. Neexistuje asi politik, ktorému by som verila. Rada by som. Ale, ktorý by mal byť ten môj vyvolený?

Nesúhlasím s mnohými krokmi, lebo ma bolí ľudská „ješitnosť“ (viem, nemala by som použiť to slovo, ale hodí sa mi tu).  Neobhajovala som lekárov, (len) pretože chceli vyššie platy, ale pretože verím, že demokracia má mať aktívnych občanov. A súhlasím s tým, aby sa dával najavo nesúhlas s tým, čo sa nám nepáči. A aby sa s tým niečo robilo. Aby si niektorí „tam hore“ uvedomovali, že to čo robia nie je jednoducho dobré. Nezovšeobecňujem. Uvedomujem si ľudské poklesky a slabosti. Uvedomujem si, že sme „len“ ľudia. Neverím na dokonalosť človeka. Iba na úprimnú snahu o ňu. A to si naozaj cením. A cením si, keď si vie niekto priznať svoju nedokonalosť, ospravedlniť sa a ísť ďalej. Ďalej sa snažiť. Potom nemám/e dôvod vyčítať chyby minulosti. Alebo, azda hodnotíme úbožiakov z pozície dokonalých?

 

Ale taktiež viem, že nie je všetko také aké to vyzerá. A nielen na prvý či druhý pohľad.

Občas si pozriem správy a chce sa mi plakať. Som zúfala a nešťastná. Z ľudských pohnútok, ktoré tak ubližujú. Z túžby po moci, ktorá tak veľmi ničí.

Našťastie som bola obdarená nekonečnou nádejou (naivitou?) a dôverujem v ľudské dobro.

Vždy sa na všetko chcem pozerať z tej lepšej strany. Hľadať v tom niečo lepšie, než sa na prvý pohľad zdá. Než je to na prvý pohľad prezentované. (Žiaľ, často opak je pravdou. A neviem či si viete predstaviť ako to moje srdiečko zabolí.)

Ale hovorím si, prečo nie? Tak veľa ľudí vie vyčítať, hľadieť len na negatíva, na základe jedného súdiť všetkých, na základne mylných informácii sa tváriť ako majster sveta a s radosťou sa pozerať na verejnú popravu či lynčovanie. Mám napísať, takí sme my ľudia? Bolo by to odo mňa pokrytecké. Pretože verím, že takí nie sme všetci. Dokonca verím, že tých s pozitívnym pohľadom je viac. Len akýmsi mne nepochopiteľným paradoxom do sveta vždy idú len tie postoje negatívne. Akoby negatíva viac kričali.  Asi to tak je…pretože negatívne kričí…. ale Dobro? To koná! 🙂 .

 

Keď sa snaha necení

24.05.2013

Keď môj bývalý priateľ toho občas vypil priveľa mával veľmi seba-ľútostivé a úprimné chvíľky. Samozrejme ľutoval všetko čo robil a ako sa správal. A ja som mu vždy hovorila len to jediné. Že nepotrebujem aby sa zmenil. Že jediné čo chcem je aby sa snažil, že mi stačí vidieť jeho snahu. Vždy pre mňa snaženie sa nejakého človeka znamenalo oveľa viac. [...]

Krížová cesta slovenského pacienta

28.04.2012

Táto téma nie je nijak novátorská. Len ju treba z času na čas pripomenúť, aby sme nepodľahli efektu špirály mlčanlivosti. A aby sa kompetentní nenazdávali, že je všetko OK. A možno raz, nie vďaka mne, ale hádam vďaka niekomu inému, keď už bude pripomienok dostatočne veľa, sa to konečne zmení – systém nášho zdravotníctva a niekoľkomesačná cesta [...]

Vpred či zostať stáť

25.04.2012

Kráčam ľavou krajnicou vpred… Ty snáď bežíš či stojíš, napravo … Tak blízko a predsa ďaleko Chcem ísť vpred a ty? Nevidím či si sa rozhodol vrátiť, či stáť Snáď iba tak pomaly kráčaš vpred… Možno prejdú hodiny, mesiace, roky A ľavá krajnica sa priblíži k tej pravej… Keby si sa rozhodol prejsť na opačnú stranu Počkám ťa… Ale [...]

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

bella

O hľadaní a spoznávaní... O realite, ktorá občas zabolí, častejšie poteší. O všadeprítomnej kráse sveta okolo nás :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 31398x
Priemerná čítanosť článkov: 2617x

Autor blogu