Založ si blog

Archív: apríl, 2012

Krížová cesta slovenského pacienta

Táto téma nie je nijak novátorská. Len ju treba z času na čas pripomenúť, aby sme nepodľahli efektu špirály mlčanlivosti. A aby sa kompetentní nenazdávali, že je všetko OK. A možno raz, nie vďaka mne, ale hádam vďaka niekomu inému, keď už bude pripomienok dostatočne veľa, sa to konečne zmení – systém nášho zdravotníctva a niekoľkomesačná cesta […]

Pokračovanie článku

Vpred či zostať stáť

Kráčam ľavou krajnicou vpred… Ty snáď bežíš či stojíš, napravo … Tak blízko a predsa ďaleko Chcem ísť vpred a ty? Nevidím či si sa rozhodol vrátiť, či stáť Snáď iba tak pomaly kráčaš vpred… Možno prejdú hodiny, mesiace, roky A ľavá krajnica sa priblíži k tej pravej… Keby si sa rozhodol prejsť na opačnú stranu Počkám ťa… Ale […]

Pokračovanie článku

(Ne)narodená

Mala som k nim patriť. Tisícky ročne, desiatky denne. V roku 1988 ich bolo najviac. Mohlo ich byť 51 001, ale bolo ich o jedno menej. Mohla/mala som byť jednou z vás. Detí, pre ktoré možnosť voľby neplatí, neexistuje. Deti, ktoré na svoje telo právo nemajú. Deti, ktoré neuzreli oči svojej mamky či svetlo sveta. Mala som byť nenarodená. Tehotenstvo malo byť prerušené. […]

Pokračovanie článku

Horcrux, analógia, duša a pre mňa problematické slovíčko na eS

Mám rada metafory a analógie. Teda nie celkom. Keď sme mali štylistiku, dosť som ich neznášala, ale mám ich rada v reálnom živote. Pozrieť sa na jednoduchý detail a pochopiť v ňom hlbokú pravdu. A tak mi raz jedna analógia napadla: Je tu obdobie (kamarátky sa mi smejú, že neviem povedať slovo sex, takže teraz neviem nájsť vhodný názov), ale toto obdobie je obdobím […]

Pokračovanie článku

Najkrajšia bolesť . . . najbolestivejšia krása

Slzy, bolesť, trápenie… Smútok, beznádej, otázky Prečo? Chceš len … milovať vidieť druhého šťastného spraviť čokoľvek… A predsa… Slzy tečú Bolesť pretrváva Trápenie neodchádza Smútok sa nezmenšuje Beznádej sa vracia Otázky zostávajú nezodpovedané…. Pre jeden úsmev duše Pre iskry šťastia v […]

Pokračovanie článku

Boj srdca

Zostala len Tma Ticho Samota Prázdno A milióny nádherných spomienok A tisíce nesplnených plánov Ta bolesť Zo strachu? Zo samoty? Sklamania? To už pominulo…. (No niečo tu stále zostáva…čo to je?) Pohľad na teba prázdnota v tvojom či mojom srdci? Láska Premenená? Stratená? Azda krvácajúca? Nie… Ta bolesť … boli, no […]

Pokračovanie článku

Fanatička. Či?

Jeden môj známy o mne hovorí, že som katolícka fanatička: Obhajujem si (zaslepene) nemenovanú kresťanskú politickú stranu, našu Katolícku univerzitu a všetko, čo sa na nej udeje. Obhajovala som štrajk lekárov, lebo môj (bývalý) priateľ je budúci lekár. Obhajujem, kňazov, sestričky, pápeža, cirkev. Vždy, keď títo „moji milí“ vyvedú nejakú […]

Pokračovanie článku
Cielené útoky na parížske stanice: Premávka je silne narušená, pre nahlásenú bombu evakuovali letisko

Cielené útoky na parížske stanice: Premávka je silne narušená, pre nahlásenú bombu evakuovali letisko

26.07.2024 09:04

Situácia je najnapätejšia na stanici Montparnasse. Vecou sa už zaoberajú kriminalisti.

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

VIDEO: Dva dni sedela v potoku a volala o pomoc. Policajti zachránili podchladenú seniorku

VIDEO: Dva dni sedela v potoku a volala o pomoc. Policajti zachránili podchladenú seniorku

26.07.2024 12:33

V Banskej Bystrici zachránila policajná hliadka v stredu z potoka 67-ročnú ženu.

Sabotáž bola dôkladne pripravená. Čo už vedia Francúzi o útokoch proti železničnej doprave?

Sabotáž bola dôkladne pripravená. Čo už vedia Francúzi o útokoch proti železničnej doprave?

26.07.2024 16:15

Kde všade udreli sabotéri a čo zničili? Aké tresty im hrozia? Prečo sa vlaková doprava nedá rýchlo vrátiť do normálnej prevádzky? A kto to mohol spáchať?

bella

O hľadaní a spoznávaní... O realite, ktorá občas zabolí, častejšie poteší. O všadeprítomnej kráse sveta okolo nás :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 31946x
Priemerná čítanosť článkov: 2662x

Autor blogu