Založ si blog

(Ne)narodená

Mala som k nim patriť. Tisícky ročne, desiatky denne. V roku 1988 ich bolo najviac. Mohlo ich byť 51 001, ale bolo ich o jedno menej.  Mohla/mala som byť jednou z vás. Detí, pre ktoré možnosť voľby neplatí, neexistuje. Deti, ktoré na svoje telo právo nemajú. Deti, ktoré neuzreli oči svojej mamky či svetlo sveta. Mala som byť nenarodená. Tehotenstvo malo byť prerušené. (Prerušené? A kedy by som pokračovala?)

 

Bola som len malá „fazuľka“, keď pred ženou, pod ktorej srdiečkom som si práve šťastne „plávala“, stál muž. Jej milovaný muž. Otec mojich súrodencov. Môj otec. S peniazmi v ruke, podávajúc ich svojej – už asi bývalej láske – so slovami: „Daj si to preč.“ Fazuľka sa zachvela. Strachom. Aj srdiečko jemnej ženy sa zachvelo strachom. Milovaný ju opúšťa. Mladá mamička, sama, s troma deťmi, ďaleko od rodiny. Ktož vie, či sa pýtala Boha, čo má robiť, či to vedela hneď. Určite nerozmýšľala nad vraždou. Svojej jedinej dcérky, aj keď to vtedy ešte nevedela. Určite sa bála. Ale ženy sú silné. Moja mamina bola a je silná. Odmietla ponuku. Postavila sa názorom a radám okolia. A ja jej môžem byť len vďačná. Ja som svoju možnosť voľby dostala.

 

Nebola som nehodou ani náhodou. Jednoducho som už nespadala do niečiej budúcnosti. No, našťastie do niečiej áno. Mohla som byť síce ušetrená od mnohých sklamaní, bolestí, pádov, trápenia,samoty,..(Nie, raz som si to priala). Ale prišla by som aj o moje priateľky, priateľov, o okamihy radosti, šťastia, neskutočné zážitky, o možnosť byť tu pre niekoho, milovať a byť milovaná.  No, dostala som možnosť výberu, bojujúc so zranením, žijúc si s pocitom, že som už od fazuľky bola nechcená. Ale už viem, že som bola i chcená a nekonečne milovaná.

Milujúca, silná matka, povedala áno, životu. Ďakujem, mami, že som :)!

 

Keď sa snaha necení

24.05.2013

Keď môj bývalý priateľ toho občas vypil priveľa mával veľmi seba-ľútostivé a úprimné chvíľky. Samozrejme ľutoval všetko čo robil a ako sa správal. A ja som mu vždy hovorila len to jediné. Že nepotrebujem aby sa zmenil. Že jediné čo chcem je aby sa snažil, že mi stačí vidieť jeho snahu. Vždy pre mňa snaženie sa nejakého človeka znamenalo oveľa viac. [...]

Krížová cesta slovenského pacienta

28.04.2012

Táto téma nie je nijak novátorská. Len ju treba z času na čas pripomenúť, aby sme nepodľahli efektu špirály mlčanlivosti. A aby sa kompetentní nenazdávali, že je všetko OK. A možno raz, nie vďaka mne, ale hádam vďaka niekomu inému, keď už bude pripomienok dostatočne veľa, sa to konečne zmení – systém nášho zdravotníctva a niekoľkomesačná cesta [...]

Vpred či zostať stáť

25.04.2012

Kráčam ľavou krajnicou vpred… Ty snáď bežíš či stojíš, napravo … Tak blízko a predsa ďaleko Chcem ísť vpred a ty? Nevidím či si sa rozhodol vrátiť, či stáť Snáď iba tak pomaly kráčaš vpred… Možno prejdú hodiny, mesiace, roky A ľavá krajnica sa priblíži k tej pravej… Keby si sa rozhodol prejsť na opačnú stranu Počkám ťa… Ale [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

bella

O hľadaní a spoznávaní... O realite, ktorá občas zabolí, častejšie poteší. O všadeprítomnej kráse sveta okolo nás :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 31462x
Priemerná čítanosť článkov: 2622x

Autor blogu