Založ si blog

Horcrux, analógia, duša a pre mňa problematické slovíčko na eS

Mám rada metafory a analógie. Teda nie celkom. Keď sme mali štylistiku, dosť som ich neznášala, ale mám ich rada v reálnom živote. Pozrieť sa na jednoduchý detail a pochopiť v ňom hlbokú pravdu.

A tak mi raz jedna analógia napadla:

Je tu obdobie (kamarátky sa mi smejú, že neviem povedať slovo sex, takže teraz neviem nájsť vhodný názov), ale toto obdobie je obdobím … sexuálnej devastácie. Keďže pre mňa je medzi sexom a milovaním veľký rozdiel, povedala by som – devastácie milovania. Ale neviem či je to len tu a teraz. V podstate to akosi – tu – bolo vždy. Ale zatiaľ, čo kedysi sa o tom len tajne šepkalo v kuloároch a vždy sa to snažilo akosi držať v tajomstve a privierali sa nad tým oči. Teraz to je oficiálne, schválené, dobré, zdraviu prospešné, a kričiace z každej jednej strany.

No…. teraz by som mohla asi moralizovať, že ? 🙂 Rozkázať – čakajte do svadby a buďte verní, lebo tak je to dobré! Áno, je to tak dobré a je to tak správne, ale nerozkazujem to.

Čítali ste Harryho Pottera? (Miešam detskú tému s „dospeláckou“.  Hmm, čo z toho asi vznikne? 🙂 )

Ale práve pri čítaní mi napadla jedna taká analógia. TenKohoNetrebaMenovať – alebo lord Voldemort, aby prežil, rozhodol sa svoju dušu roztrieštiť . Rozdelil ju do niekoľkých horcruxov (boli to hocaké malé veci, v ktorých bol uložený kúsok jeho duše pomocou mágie.A duša sa dala rozdeliť vraždou.)

Voldemort riskoval a rozdelil si dušu, ak si dobre pamätám, tak až na 7 kúskov. Úplne rozpoltenie osoby.

A toto pre mňa predstavuje sex či milovanie. Je to asi silné tvrdenie. Ale akosi to tam niekde hlboko cítim. (Som jediná? A možno tento jemnučký hlások iba umlčujete. Isto tam niečo také je. Ticho! … Počuješ?) Rozdelíš si dušu raz. Zostáva ti už iba časť duše, ktorú daruješ svojmu manželovi, pretože už jednu časť si dal niekomu inému. Rozdelíš ju dvakrát, trikrát, dvadsaťkrát…. čo potom zostane tvojej manželke? Aká časť duše? Že to nie je pravda?  Že sex je len príjemná činnosť, nič viac? Každý vie, že to tak nie je. Aj najpovrchnejší a najplytkejší človek cíti, že to nie je obyčajná „činnosť“.

Aj keď kto vie…. Možno keď máme vytvorených 40 horcruxov, tá naša duša zostala taká malá, že len ťažko je v nej ešte priestor pre „niečo väčšie“ „niečo viac“ pre cit, pre lásku.

Ale pokiaľ máme stále ten svoj kúsok duše, stále je tam priestor pre lásku. A prečo si rozdeľovať dušu? Nechceme ju mať azda jednotnú, celú a úplnú ? A úprimne, stojí ti to bolestivé roztrieštenie za tu chvíľkovú radosť, ktorá pominie? Stojí ti ten človek, ktorému daruješ kúsok svojej duše naozaj za to? Čo spraví s tvojím kúskom duše? (akoby povedala moja učiteľka zase – sladko moralizujem, prepáčte, nechala som sa uniesť…)

A ako dopadol Voldemort? Všetky horcruxy boli zničené. A z jeho duše zostalo len niečo neidentifikovateľné, škaredé, neschopné samostatnej existencie….

Je to iba analógia. Neviem či  pravdivá. (Ale viem, že si nechcem overovať jej pravosť v reálnom živote. A áno viem, možno som len dieťa v dospeláckom veku. Preto miešam nezlučiteľné. Preto to vidím príliš dramaticky. Možno mi niekto opäť povie „dozreješ“. Hm, nie ďakujem, ja som so svojím názorom spokojná 🙂 ).

 

Ps. Neviem, ako by to fungovalo u Voldemorta. Ale viem, že pre nás – ľudí existuje Niekto, kto vie naše kúsky duše opäť spojiť. Niekto Komu, keď odovzdáme každý kúsok tejto našej duše, z nej spraví opäť jeden neporušený celok. Stačí poprosiť o pomoc správneho Lekára duše, Jemu stačí slovo, a naša duša ozdravie 🙂

 

Keď sa snaha necení

24.05.2013

Keď môj bývalý priateľ toho občas vypil priveľa mával veľmi seba-ľútostivé a úprimné chvíľky. Samozrejme ľutoval všetko čo robil a ako sa správal. A ja som mu vždy hovorila len to jediné. Že nepotrebujem aby sa zmenil. Že jediné čo chcem je aby sa snažil, že mi stačí vidieť jeho snahu. Vždy pre mňa snaženie sa nejakého človeka znamenalo oveľa viac. [...]

Krížová cesta slovenského pacienta

28.04.2012

Táto téma nie je nijak novátorská. Len ju treba z času na čas pripomenúť, aby sme nepodľahli efektu špirály mlčanlivosti. A aby sa kompetentní nenazdávali, že je všetko OK. A možno raz, nie vďaka mne, ale hádam vďaka niekomu inému, keď už bude pripomienok dostatočne veľa, sa to konečne zmení – systém nášho zdravotníctva a niekoľkomesačná cesta [...]

Vpred či zostať stáť

25.04.2012

Kráčam ľavou krajnicou vpred… Ty snáď bežíš či stojíš, napravo … Tak blízko a predsa ďaleko Chcem ísť vpred a ty? Nevidím či si sa rozhodol vrátiť, či stáť Snáď iba tak pomaly kráčaš vpred… Možno prejdú hodiny, mesiace, roky A ľavá krajnica sa priblíži k tej pravej… Keby si sa rozhodol prejsť na opačnú stranu Počkám ťa… Ale [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

bella

O hľadaní a spoznávaní... O realite, ktorá občas zabolí, častejšie poteší. O všadeprítomnej kráse sveta okolo nás :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 31404x
Priemerná čítanosť článkov: 2617x

Autor blogu